Ancaman Dakyah Kristian Memurtadkan Umat Islam!


    Kemunculan agama Kristian boleh dilihat pada orang Nestoria dan para pedagang di Melaka sebelum penaklukan Portugis pada 1511. Kemudian Melaka dijajah Belanda sejak tahun 1641.British pula  merampas Pulau Pinang pada tahun 1786.  Misi ke puak asli Sengoi bermula pada 1932. Malayan Christian Council (MCC), ditubuhkan pada 1948. Kes-kes Melayu murtad lebih banyak terjadi di Johor kerana adanya MCC di Singapura. Manakala Sejak 1983 National Evangelical Christian Fellowship (NECF) telah memberikan suatu fokus untuk jemaah evangelical berdikari. Kini gerakan Evangelical merupakan gerakan yang paling agresif menjalankan usaha pemurtadan di Malaysia. 
    Menurut jurucakap Persatuan Peguambela Muslim, mahkamah syariah Negeri Sembilan telah mengesahkan 16 kes murtad. Kita sedar bahawa kelemahan dalam mengamalkan agama adalah salah satu punca perkara ini berlaku.
    Tidak ada sebarang gereja yang telah sedia wujud ditutup oleh kerajaan maupun jemaah Kristian yang sudah mantap kedudukannya dibubarkan. Walaubagaimanapun kita banyak mendengar kes masjid yang ditutup kerana kononnya ada kaitan dengan politik. Khutbah-khutbah paderi di geraja tidak pernah ditapis mahupun dikawal secara aktif oleh kerajaan. Walaubagaimanapun, kerajaan mengadakan pengawasan yang begitu ketat terhadap khutbah di masjid-masjid. Gereja biasanya didirikan di kedai-kedai di bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur. Tanggungan Kristian pada pendidikan telah menjadi kuat melalui sekolah Anglican, Katolik dan Methodist, sekarangnya sebahagian sistem pendidikan kerajaan.
    Bible Iban yang dipanggil "Bup Kudus" pada satu ketika dilarang dari menggunakan istilah "Allah Taala" untuk Tuhan. Penjelasan dibuat kepada pihak kerajaan bahawa tidak ada istilah yang lebih tepat di dalam bahasa Ibani. Pengharaman itu tidak dikuatkuasakan mahupun dimansuhkan secara rasmi. Larangan itu akhirnya ditarik balik berikutan tunjuk perasaan oleh ketua-ketua Kristian. Lihatlah betapa lembutnya sikap pemerintah Malaysia terhadap kaum kafir ini.
    Walaupun penganut kristian dilarang menjual dan menyebarkan bible terjemahan bahasa Melayu dan bahasa Indonesia, mereka menggunakan cara lain dengan cara menyebarkan akhbar edaran dalaman Gereja Katolik dan isu mengimport bahan-bahan agama daripada Indonesia oleh Sidang Injil Borneo Sabah untuk penggunaan gereja. Hal ini telah melahirkan perasaan gusar masyarakat Islam. Penggunaan istilah-istilah yang mempunyai kaitan rapat dengan agama Islam dan Kristian, dalam penerbitan dalaman dan bahan-bahan keagamaan khususnya dalam Bahasa Malaysia sebagai bahasa ibunda, telah melahirkan kerisauan oleh Kementerian Dalam Negeri tentang impaknya kepada masyarakat. Walaubagaimanapun ‘kerisauan’ tersebut hanya berlalu begitu sahaja tanpa apa-apa tindakan yang jelas. Walaupun penerbitan bible berbahasa Melayu dilarang, Petaling Jaya merupakan pusat gerakan Kristian yang giat mengeluarkan risalah Kristian berbahasa Melayu termasuk juga penerbitan Injil dalam Bahasa Melayu sebagai bahagian dari program kristianisasi.
    Kini, Gerakan Kristian telah menyebar dan mengkristiankan begitu ramai rakyat Malaysia melebihi 26 jenis etnik yang jarang sekali menjadi perhatian pendakwah Islam seperti; Abai Sungai, Bajau, Bukit, Kagayan, Kenyah, Bakong, Melanau, Kayan , Kenyah, Punan, Kelabit, Beketan, Tetau, Lahanan, Sekapan, Lumbawang, Orang Asli, Iban, Bidayuh, Dusun, Kadazan, Murut, Rungus, Sungai, Lundayeh, Bisaya, dan lain-lain.
    Filem Propaganda Kristian
    Filem arahan Mel Gibson, The Passion of The Christ dihadkan tayangannya pada 2004.
    Filem itu hanya dipertontonkan secara rasmi kepada penganut agama Kristian. Bilangan penonton juga terhad disebabkan tiket-tiket tidak dijual di kaunter-kaunter tiket biasa. Kumpulan Kristian seperti National Evangelical Christian Fellowship membuat penempahan blok tiket dan mengedarkannya ke pelbagai gereja. Tempoh tayangan filem tersebut dipanjangkan dari tempoh dua bulan yang diperuntukkan pada awalnya. Ini mungkin bererti bukan penganut-penganut agama Kristian sahaja yang menontonnya.
    Krismas Menjadi Sarana Dakyah
    Aktivis-aktivis Kristian akan mengambil peluang ini untuk membeli ruang iklan di akhbar-akhbar pada hari Krismas atau Easter. Ini biasanya hanya boleh dilakukan di akhbar-akhbar berbahasa Inggeris dan tidak pada setiap tahun. Rencana pengarang biasanya membuat ucapan meraikan Krismas dan pesanan-pesanan dakyah mereka. Hal ini merupakan salah satu usaha mereka mensyiarkan agama kristian di tengah-tengah masyarakat Malaysia. Sayangnya, kerajaan Malaysia begitu mudah membiarkan mereka menjalankan aktiviti mereka.
    Pada 2004, pihak kerajaan mengatur majlis sambutan Hari Krismas pada peringkat nasional. Upacara itu ditaja bersama oleh Kementerian Kesenian, Kebudayaan dan Warisan Malaysia, Kerajaan Negeri Selangor dan Persekutuan Kristian Malaysia CFM. Sultan Selangor(telah mangkat) dan Raja Perempuan Selangor mencemar duli menghadiri upacara yang ditayangkan di segenap pelosok negara majoriti Islam Malaysia bersama Perdana Menteri dan beberapa ahli kabinet kerajaan. Menteri Kesenian, Kebudayaan dan Warisan Malaysia, YB Dr Rais Yatim menyatakan bahawa, "tidak ada salahnya menyanyikan lagu-lagu seperti Silent Night dan Merry Christmas" yang merupakan "lagu-lagu ceria untuk perayaan tersebut"


    Strategi yang digunakan gereja mempengaruhi umat Islam
    •Mengadakan aktiviti memberi makanan kepada keluarga-keluarga Melayu Islam yang dikenali miskin.
    •Mengedar risalah agama di shopping mall.
    •Memberi wang dan buku tentang "Isa" secara percuma kepada pelajar. Sebenarnya buku itu merupakan buku yang mengatakan Isa sebagai Tuhan.
    •Membuat tuisyen Bahasa Inggeris secara percuma untuk pelajar sekolah, kemudian diselitkan dengan dakyah Kristian.
    •Menggunakan jejaka-jejaka kristian yang tampan untuk memikat gadis-gadis Melayu Islam sehingga berupaya memurtadkan mereka.


    Penyelesaian Islam untuk masalah Murtad
    Kita akan terus mendengar kisah-kisah sedih mengenai seorang yang berasal dari keluarga Islam, dibesarkan dalam suasana dan pendidikan Islam yang akhirnya murtad selagimana kita tidak mempunyai undang-undang yang benar-benar menangani persoalan ini dengan tegas.
    Adakah kita mahu berharap kepada Undang-Undang Perlembagaan Malaysia? Artikel 11(4) misalnya melarang melarang dakwah agama-agama lain terhadap umat Islam. Persoalannya, apakah undang-undang ini benar-benar diterapkan? Mengapakah kita mendengar kes-kes seperti Paderi Melayu pertama pada tahun 1984, iaitu Father Joshua@Jamaludin Othman, kes Aishah Bukhari, kes Siti Fatimah Tan, dan banyak lagi? Apa yang kita lihat ialah semakin ramai umat Islam yang terpengaruh dengan ajaran-ajaran sesat dan akhirnya dimurtadkan. Islam sudah menyelesaikan persoalan ini dengan cara menegakkan hukum Uqubat Hudud ke atas pelaku murtad.
    Nabi saw bersabda, Dari Ibn Abbas ra, "Barangsiapa yang menukar agamanya, maka bunuhlah ia." (HR alJama'ah= 7 Imam hadis yg muktabar: Bukhari,Muslim,Ahmad,Abu Daud,Ibn Majah,An-Nasa'iy,Tirmidzi)
    Inilah satu-satunya cara untuk menjaga dan melindungi Aqidah Umat Islam. Islam bukan sahaja merupakan sebuah agama ritual semata-mata tetapi lebih dari itu, Islam juga merupakan sebuah ideologi yang mengatur cara hidup dan sistem aturan kehidupan umatnya. Sesebuah ideologi itu pasti tidak dapat lari daripada sifat mahu menyebarkan dan mengembangkan ideologinya dan juga suatu ideologi itu pasti mempunyai cara bagaimana untuk melindungi ideologi tersebut daripada hancur dan lenyap. Sistem Uqubat yang diwahyukan inilah merupakan cara untuk menyelesaikan masalah yang dialami umat Islam pada hari ini. Allah itu Maha Adil, Dia-lah yang memberikan kepada kita agama ini, pasti Dia mempunyai cara yang paling terbaik untuk mempertahankan agama-Nya. Selagi kita tidak mengikut aturan syariat yang telah ditetapkan oleh Allah, selagi kita masih berpegang teguh mempertahankan Perlembagaan Malaysia ciptaan penjajah ini, selagi itulah anak-anak umat ini akan terdedah kepada bahaya Murtad. Jangan sampai saudara-mara kita terjebak dalam masalah ini! Apa ditunggu lagi? Tegakkan Negara Khilafah Islam! Hanya dengan cara itu hudud dapat diterapkan.

    0 Responses

Blog Widget by LinkWithin